In dit kopje Informatie Volwassenen vindt u informatie over aanmelden, welke problematiek wij behandelen en onze therapie mogelijkheden.
Verwijzing
Om in aanmerking te komen voor een vergoeding van de therapie door de zorgverzekeraar is het noodzakelijk dat u een verwijsbrief van uw huisarts heeft voordat de therapie start… (lees verder over verwijzing)
Aanmelding
Online:
U kunt zich online aanmelden via het aanmeldingsformulier van onze website. Eventueel nemen wij contact met u op voor meer informatie en/of overleg. Bij de online aanmelding… (lees verder over aanmelding)
Wachtlijst
In de regel kunt u op korte termijn voor een eerste gesprek terecht bij een van onze therapeuten. Het kan ook voorkomen dat er een wachtlijst is, deze is afhankelijk van… (lees verder over de wachtlijst)
Intake en therapie
Voor het eerste gesprek dient u het verwijsbriefje van uw huisarts, het verzekeringsbewijs en uw identiteitsbewijs mee te nemen. In de intake worden uw klachten… (lees verder over intake en therapie)
ROM
In het kennismakingstraject zullen wij u vragen een korte vragenlijst (OQ45 of SQ48) in te vullen waarvan de resultaten met u besproken worden. De vragenlijsten… (lees verder over ROM)
Privacy en geheimhoudingsplicht
Wij gaan zorgvuldig, veilig en vertrouwelijk met uw persoonsgegevens om. In het privacy statement staat hoe: MooV Privacy statement… (lees verder over privacy en geheimhoudingsplicht)
Voortijdige beëindiging van de therapie
Het voortijdig beëindigen van de therapie geschiedt bij voorkeur niet telefonisch of schriftelijk, maar in een gesprek met uw behandelaar… (lees verder over de voortijdige beëindiging van de therapie)
Klachtenregeling
Mocht u een klacht hebben over uw therapeut en/of over de behandeling dan kunt u dit het beste eerst met uw therapeut bespreken… (lees verder over klachtenregeling)
Waarnemening en intervisie
Wij werken samen met verschillende disciplines en andere praktijken. We kunnen gebruik maken van elkaars expertise voor intervisie, doorverwijzing of overname van een deel van de behandeling en waarneming bij ziekte of overlijden. U kunt onze waarnemers vinden in ons kwaliteitsstatuut.
Wij nemen deel aan verschillende intervisiegroepen om de kwaliteit en deskundigheid en effectiviteit te waarborgen. Tijdens intervisie wordt enerzijds de diagnostiek, indicatiestelling en behandeling van de cliënt geanonimiseerd besproken waarbij de privacywet van toepassing is. Anderzijds bespreken we het functioneren van de therapeut.
Hoe te handelen bij crisis
Het is mogelijk dat u gedurende uw behandeling gevoelens ontwikkelt waar u extra hulp voor nodig heeft. Tijdens de behandeling besteden we aandacht aan de manier waarop u daarmee om kunt gaan.
Bij een levensbedreigende situatie belt u 112
Als u buiten kantooruren hulp nodig heeft, dan kunt u contact opnemen met de huisartsenpost in uw woonplaats. De huisartsenpost kan u in contact brengen met de Crisisdienst van de GGZ of u doorverwijzen naar de Afdeling Spoedeisende Hulp van het ziekenhuis. Vermeld daarbij het behandelplan en uw eventuele medicatie.